Dessa lärare!

Okej nu ska jag berätta en sak!
När man ett ämne som det har gått ganska bra i nu det senaste och dåligt de förra åren så säger dom "Tyvärr kan inte jag sätta högre än ja vad det nu kan vara för betyg G,VG för att i tex 7an och 8an så hade du bara G på alla proven så du kan tyvärr inte få mer än G. Jag vet att det är tråkigt jag VILL gärna sätta högre men det är orättvist då"

Japp och sen en annan sak dom säger, Att när man har haft en bra bakgrund i ett ämne och nu det sista som inte gått så jätte bra så säger dom typ så här "Ja nu det senaste har det inte gått så bra för dig, så du kan tyvärr inte få högre än G eller VG, jag VILL gärna sätte högre men då är det orättvist."

Ehh ja okej. Då kom jag på en grej idag, när det har gått bra förut så kollar dom INTE tillbaka på de bra restultaten bara det dåliga, sen när det har gått dåligt förut och bra nu det sista kollar dom tillbaka på det dåliga igen.
Asså herregudmesh, nu är det det hära med villjan lärare, vill ni sätta höga betyg och få beröm eller vad är det med er?
Ni kollar bara på de dåliga resultaten! Jag blir helt knäckt asså, och jag vet en hel del som blir det med. Elever början sluta plugga som järnet.

Som min lilla syrra hon får typ alla rätt på ALLA prov dom gör och nu tar jag inte i asså, hon är skit bra. Men ändå så står det inte NÅR HÖGRE ÄN MÅLEN.
Vad ska man göra för att nå HÖGRE ÄN MÅLEN DÅ? Hon jag ju liksom fått alla rätt på alla prov dom gjort!?????
Jag blir helt vimmsig! Tycker faktiskt synd om henne.

Men det finns självklart bra lärare oxå! Typ som en lärare i min skola jag hade inte tänkt på att få mer än G i ett ämne men så sa han att jag får VG:O SKITGLAD!
Men nu ska jag gå till sängen. Men jag vill bara veta en sak från en läsare, HAR JAG RÄTT OM LÄRARNAS BETYGSÄTTNING ELLER EJ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0